24 Eylül 2011 Cumartesi

paralel

öpüştükçe çeviri şiirlere çalan sevgililer
sahiliğe vurulmuş bir darbe
bir ağlamak ölünün arkasına, mezarına kalan neyi varsa
ve bana benzerliğinle
çeviri şiirler

bir hayvan devam eder
evcilleştirilmiştir önce, çok önce
senin dedenin doğumundan önce
daha önce
bu toprağın, bu kıtanın dedesinden önce
benliğine vurulmuş bir darbe
evcilleştirilmiş bir hayvan
ve bana benzerliğinle

icat olunduğu an yok olma gerekliliğinin hissedildiği an olan alet
adını bilmediğim güzel alet
devam et
var olma çabası sana da ait
bir aynanın karşısı, bir iyi film
bir demirkubuz filmi sana da ait
devam et
kırıldığında yapıştırılanların yerine
tencerelerin, yumurtaların ve her türlü çaydanlığın
kimsenin gitmediği köylerin yerine
bir plato ne demektir bilir misin
işte onun yerine
devam et güzel alet
bana benzerliğinle

tırnakları devamlı denize uzayan kadın
eskimeyen pahalı halıların sahibi
keten şortların
ve
yüksek ganyanlı atlara oynayan bir kocanın sahibi
bir kocaya sahip olmak nasıl da benziyor bazen güz mevsimine
nasıl da benziyor bir bıkkın ege ilçesine
yorgun bir ege ilçesine
tırnakları denize uzayan bir ege ilçesine
ve bana benzerliğinle
alışkanlığının üçüncü gününde
alışkanlığının altıncı yılında
ve tabi ki
bir kadın denize uzayan tırnaklarıyla
ve bana benzerliğinle

memet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder