28 Haziran 2014 Cumartesi

greta

korkarım uçurumlar greta korkarım sıradan ucuz kahramanlar
hayatta kalmak ters bir iş, ince bir deneyim, yeni bir silah
evet elbette korkarım greta; dün gece bu akşam yarın sabah
yazlardan bir ülke gövden, temmuzlardan bir mektup uzun
ben greta, benim çirkinliğim ve benim utanmaz yalnızlığım
bir tehlike bir savunma bir başkaldırı bir kavuşma
senin başkalarının göğsünde unuttuğun bir büyümek greta
ağzına aldığın kasıklarına sapladığın ilk defa kanadığın
yalnızca geceyken greta kendine karşı o aptalca şaşkınlığın
ve sevgili tanrı ve korkunç devlet ve diğerleri ahlaksız
göğe ukalaca ateş edenler greta! sabahları gelenler erkenden
memleketin ve milletin renksiz anılarında
perdede greta, bir perdenin ısrarla açılmayışında…
hayır unutuyorum! hayır greta hayır unutuyorum!

kim özür dilemeli şimdi ağzındaki lekeden
ses düşmeli greta, ses devrilen bir tren

işte bu tuhaf ayrıntı işte bu çelik makine kalbimde
uğraştığım yeryüzü dövüştüğüm gülüş: barış greta!
yeni köpekler gecede; voltada çılgınlıklar
gözlerimizde zehir kusan kırmızı ayıplar
dokunduk rezalete… içinden geçtik içine geçtik
ayrılıkla greta! sevişirken iç içe geçtik…
bu sağlıklı yara bırakalım büyüsün, kuşku olsun
ve utanç içinde yalvaralım tanrıya

işte sabah oluyor greta
kötü kader büyük acı karanlık insan:
adın
yatağın
yalnızlığın


onur akyıl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder